El futur és a la nostra mà

El futur és a la nostra mà

Amb aquest Treball de Recerca ens hem endinsat en l’àmbit de l’Enginyeria Biomèdica a través de les pròtesis assequibles gràcies al disseny i impressió 3D i la computació física amb Arduino.

Tot i què la intenció inicial era treballar amb Arduino el funcionament d’un model ja fet de mà artificial, buscant models a la xarxa en vam trobar alguns que ens van fer plantejar si és important que un membre artificial vulgui semblar natural.
Aquesta reflexió ens va animar a introduir-nos en el món del disseny 3D per fer el nostre propi model, amb geometries simples i assequibles al nostre nivell. A més, vam decidir que la nostra mà només tindria 3 dits, els biomecànicament imprescindibles.

Ma_t1

La nostra mà utilitza tres servos, un per a cada dit, i un sensor de contracció muscular. El sensor està connectat a una placa Arduino Nano, i els servos a una altra. La comunicació entre totes dues es fa per Bluetooth.

El projecte està documentat i compartit a diversos e-spais:
Memòria del projecte
Web del projecte
Models 3D a Thingiverse
Programes a GitHub
Xarxes socials: TwitterInstagram

L’esforç i bona feina del Dani, l’Ivan i l’Adrian ha estat premiada pel Col·legi d’Enginyers BCN amb el 1r premi Franz de Copenhague, i a les 20es Jornades Científiques i Tecnològiques de L’H amb el 1r premi per al treball de recerca de l’àmbit tecnològic.

Premi Franz de Copenhague. 2019

Premiats a les JCT L'H. juny 2019