
TSC·digital. Teclat tàctil amb Arduino
Per a la Fira de Projectes d’Impulsem la Robòtica només un dels projectes realitzats a 4t ESO va passar l’estricte control de qualitat Tecno-Lògic: TSC·digital, un teclat musical tàctil amb sensors capacitius fets amb paper d’alumini.
Tot i què aixó de les tecles amb paper d’alumini pot semblar molt cutre i el so produit pels altaveus no és molt melodiós, estem especialment orgullosos: amb aquest projecte hem patit, hem hagut de solucionar molts problemes que a l’hora ens suggerien de nous, i hem aprés mooolt!
La qualitat d’aquest projecte, ficat a dins d’una caixa Ikea, està tant en el resultat final, clarament DIY, com per la manera com els seus creadors (Pablo C i David Ch) són capaços d’explicar tot el procés, que es va documentar al bloc TSC·digital →
Per compartir aquest treball a les Jornades Científiques i Tecnològiques de L’H vam haver de fer una posta a punt: el paper d’alumini és massa feble i les tecles van quedar destrossades després de la Fira de Projectes, en comptes de notes musicals pels altaveus sortien llamps i rellamps. Vam substituir el paper d’alumini per làmines d’alumini (gràcies, Rafa Guardeño), més rígides.
L’aspecte actual és poc menys cutre que l’anterior, però més resistent.
Tot i la satisfacció d’assolir un repte que ha costat tant, cal reconèixer que els sensors capacitius no són la solució idònia per a un teclat, perquè es produeixen moltes interferències i de vegades cobra vida pròpia, com en aquest cas:
Tot el procés està documentat pels alumnes al bloc TSC-digital >> des d’on també es poden descarregar els esquemes i els programes. |