Leonardo DV. Enginyer Interactiu

Leonardo DV. Enginyer Interactiu

A Leonardo Da Vinci no cal presentar-lo. Considerat per alguns com el primer enginyer modern, la seva contribució a les arts i a les ciències és de tots coneguda. Les seves elucubracions sobre temes tècnics i científics van quedar recollides en una sèrie de manuscrits, alguns dels quals estan al nostre país, els còdexs Madrid I i II.

Estem de sort! la BNE (Biblioteca Nacional de España), que va tenir aquests còdexs perduts als seus arxius durant … 150 anys (¿¿!!!?) ha creat el projecte Leonardo Interactivo: els manuscrits originals digitalitzats i enriquits amb vídeos, animacions flash, cites, traduccions, arxius de so, … Una joia! Ara podem gaudir dels impressionants esbossos de Leonardo i veure els seus dissenys en funcionament! Accediu clicant sobre la imatge

Engranatges, ponts, sistemes antirobatori, aparells voladors, elevadors, màquines bèl·liques, … Podeu veure directament les 42 animacions en 3D de la obra, recollides en una llista de distribució a YouTube pel professor de Tecnologia Pedro Landín.

També podeu veure les maquetes de 15 dels enginys dels còdexs Madrid, realitzades per a l’exposició Mecanismos Preelectrónicos de Leonardo, que l’IIE (Instituto de la Ingeniería de España) va organitzar l’any 2009.